Amanda - Pikkan

De senaste dagarna har jag inte ridit Pikkan alls då jag tyckt att hon kännts lite fram och tillbaka. I Fredags blev hon iallafall nyskodd och med ett par skor som är en storlek större just därför för att hon ska trampa mer ordentligt och på större yta. Iallafall så ska jag prova rida henne troligtvis imorgon, ska be pappa skotta ridbanan igen så den är slät och fin. Nackdelen med att rida  på henne är att jag inte vågar mig ut på vägen just nu under igångsättning. Vår väg är en landsväg där bildarna kör minst 90 och finns ingen trottoar. Pikkan har även nu när hon har alls sin energi sparkat mot bilar vilket inte är så kul.
 
Vi funderar på ta ut någon veterinär som får kika på henne igen eller åka in till kliniken med henne, dock kan de väll inte göra något mer än att kika på henne då vricknigen måste läka av sig själv.
 
Hittade en gullig bild i arkivet på Pikkan från första dagen sedan hon kom till mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0