Amanda - Använder ni brodd?

Använder ni er av brodd på era hästar? Aldrig? Bara vid ridning? Bara i hagen? eller hela tiden?

Här i norrland där vi bor har vi inte så stort val, brodd är något som imprincip alla använder. Detär väl både för och nackdel med att ha broddar. Man får bra fäste och slipper halkande hästar, det gör undantag för sträckningar i hagen. Men så händer det ju också att de trampar på sig och lyckas få ett sår eller så. Gia hade ju den oturen att hon trampade sig så djupt att det blev ända in till senhinnan, och efter det blev hon aldrig helt bra igen. (Det var alltså det som påbörjade hennes skada, mer om det kan jag skriva i ett annat inlägg.)
 

Kommentarer
Postat av: jasmine

Jag har inga skor på min polle men hade de på min förra och då hade jag broddar fast då fick hon ha boots på sig :)

2013-03-09 @ 12:34:59
URL: http://nattstad.se/jasmineJohansson
Postat av: Maja

Jag har brodd på min ponny hela tiden! Det är för stor skade risk att skippa brodden. Sedan får han näst intill alltid ha boots när han har brodd. I början av året hade han även boots i hagen, men har nu tagit av dem trots att han fortfarande har brodd. Vi ridning, promenader osv. däremot har han alltid boots!!

2013-03-09 @ 13:05:54
URL: http://majawallstrom.blogg.se/
Postat av: siri

Jag har broddar på vid uteritt när det är halt.

2013-03-10 @ 21:17:17
URL: http://siriandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0