amanda-dressyr på pikkan

Ikväll red jag ett dressyrpass på banan med Pikkan. I början känndes allt skit, vi var inte vänner heller för den delen ;) Hon sprang på bra, lite väl bra men ville inte alls jobba neråt utan ville ha huvudet i himlen nästan.. Dessutom sköt hon ut bogarna ordentligt när jag kom på volter och drog mest mot utgången. Ja ärligt talat, ingenting gick ihop.
Var egentligen tänkt vi skulle träna på förvänd galopp + lite öppna men det plockade jag bort då jag kännde att jag bara ville komma åt samspel mellan oss.
Så red på volter och sepentiner med mycket övergångar i ca 30 minuter med mycket kämp och sura miner från både mig och ponnyn, HAHHA ;)
Fast något som är bra med mig är att jag har rätt så bra tålamod, och jag vet att när det gäller Pikkan hjälper det inte att gå in i bråk utan bara vänta ut henne så ger hon sig, och jag hade även rätt idag :) I Slutet blev hon jättefin, red då igenom LB:1 programmet, sen lite på volter sen slutade jag, blev ungifär 50 minuters pass idag och hon blev också lite svettig.
Hon är oftast rätt så jobbig i början, men de brukar släppa efter typ 10 minuter men idag tog det längre tid. Fast hon är fin endå :]


^ poan idag:]

Imorgon blir det tidig morgon, ska ju inte på skolan på 2 veckor så det är ju skönt men blir endå prao, nu första veckan ska jag praoa på ridhuset, blir nog bra men måste vara där kl 7 på morgonen, men får då sluta kl 2 så hinner nog rida i ljuset, iallafall ena ponnyn :)
På Onsdag ska jag rida dressyr för Eva på Pikkan, ska bli kul =) Imorgon får hon vila och tisdag ska jag rida ut.
Gia har jag inte bestämmt ännu vad jag ska rida eller vilka dagar, vi får väll se hur det blir:)
Imorgon ska jag troligtvis även rida Pedro en sväng i skogen, har inte ridit honom på länge!
Nä, nu ska jag hoppa in i duschen sen blir det sängen, godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0