amanda-min kamera

Har tidigare fått en kommentar som ville jag skulle skriva vad jag fotade med och tips när man fotar tex hästar och hundar :')
Så tänkte skriva lite kort om det!
Jag fotar med mig Nikon D60, som jag tycker fungerar alldeles utmärkt att fota med på hästar och naturen osv, en bra kamera för mig då jag inte kommer bli någon proffsfotograf tex ;) haha.
Sen fotar jag med det vanliga objektivet som följer med kameran när man köper den och så fotar jag med ett zoomobjektiv, ett sigma DG 70-300mm. Oftast det jag andvänder när jag fotar djur.
Tips att fota hästar eller hundar, eh ja de beror väll på vad man vill ha för ''typ'' av bilder. Tex fina bilder på huvudet, då tycker jag om att ha en fin bakgrund och att hästen eller hunden ser ''vaken'' ut, gärna öronen frammåt och huvudet lite högt. För att få dom så, skramla med lite godis eller gör något roligt ljud så brukar dom titta till lite extra mycket. Vill man ha busbilder, en hund är ju lätt att busa upp och man kan säga stanna sedan ropa på den så att den springer mot en tex, men en häst är ju lite svårare.. Ibland är dom ju redan på bushumör och det är då man passar på att gå ut och fota dom, annars är det väll att springa runt lite själv så brukar de nästan smitta av sig på hästarna, lite olika från häst till häst. Men när man fotar ett djur är det lättare att vara två personer så man kan hålla bra koll på kameran så får någon annan sköta djuret.
Några fler frågor?:)

Kommentarer
Postat av: Mye

oh, tack för svaret :D gillar din kamera. tycker den är riktigt bra, & fotografen också såklart!<3

2010-12-01 @ 16:12:56
URL: http://myen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0