galen ponny

Jag tror lilla Pikkan har överskottsengeri bara av att ha stått sina två dagar efter vaccinationen.. Men ska rida henne idag, vi får väll se hur det kommer att gå;)
När jag ledde ut henne till hagen så trippade hon och slängde med huvudet lite. Jag stannar henne alltid i hagen och vänder huvudet mot ingången innan jag släpper henne så hon vet att hon ska vänta och får inte dra iväg direkt man kommer till hagen som man ser att vissa ponnyer gör, så det är ju extra viktigt nu när hon är ung så hon får läsa sig ordentligt. När jag släppte henne tvärvänder hon, springer hoppar/bockar/studsar/stegrar ja allt, hah hon blev helt tokig gick nästan lite för långt då hon stod nära tråden, sparkade över ena benen och fick då med sig tråden och sprang iväg då vi fick laga lite hage men det var inte så mycket så det gick bra:)
Gia ville inte alls busa men Pikkan försökta få igång henne men hon väntade bara på mat:$ Pedro fick hon igång litegrann så han sparkade även bakut och sprang lite medn lugnade ner sig rätt fort.
Men när dom fick mat blev allt lugnt som tur var ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0