hoppat

Dåligt uppdatering idag, sorry..
Iallafall i morse lastade jag och mamma Pikkan och hon gick in på första försöket och var jätteduktig så vi åkte in till KDRF, när vi kom dit blev hon lite spänd men allt gick bra, det var porten längst ner hon var lite rädd för men efter ett tag brydde hon sig inte om den. På framridningen känndes hon ganska mjuk och följsam men var lite tittig annars gick det bra, men surade lite för galoppfattningarna;)
Sen började jag hoppa. Hade ställt upp två hinder på en linje med 4 galoppsprång mellan, var en bra träning för henne att komma i balans mellan hindrerna. Hade två räcken så jag kunde hoppa dom från båda hållen.
Hade dom i början på ca 50 cm och hon hoppade rejält över och kollade mycket på dom, men sen ju högre det blev destu bättre och mindre tittid blev hon. Hon hade även lite problem med avstånden.
I slutet bytte vi ut ena räcket till en oxer, räcket låg på 80 cm och oxern på 90 och hon hoppade klockrent, bra avstånd, jämna och fina galoppsprång och inte vinligt! Så då slutade jag, eller vi la ner dom till typ 50 igen och då hoppade hon lika mycket över igen;)
Var iallafall jättenöjd med henne idag, har ju inte hoppat henne så många gånger ännu.
När vi skulle lasta hem gick hon raka vägen på transporten, super(Y)
När jag kom hem for jag ut och red på gia. Vi for ut på en skrittsväng i ca 50 minuter. Hon känndes lite trött, men ska rida henne imorgon sen ska hon få vila både onsdag-torsdag :) Men hon är väldigt brunstig just nu..
När vi kom tillbaka stod jag och myste med henne ett tag och borstade extra noga!

Några bilder från idag:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0