tycker jag har varit duktig idag..

Tycker jag har varit duktigt idag, men är faktiskt helt slut just nu så ska faktiskt sova alldeles snart!
Direkt efter skolan for jag och Adelina ut och red, hon tog Pedro och jag tog Pigan, vi red ut på ''lotta´s väg'' sen runt lägdorna hem, vi var ute ca 45 minuter.
I början var Pigan fin och avslappnad, sen mitt under ridpasset efter första galoppen blev hon taggad och ville inte skritta, utan bara travade. Men när vi väl travade så ville hon inte jobba utan bara springa och trippa på, men sen blev det bra igen och hon blev sååå fin! Galopperade på en äng på en 20 meters volt i båda varven och provade även byta galopp och det gick super, haha på galoppombytena gör hon ett glädjesprång ibland :$
Sen travade vi av dom lite och skrittade sedan hemmåt, är riktigt nöjd med henne.
Sen så red jag gia direkt efter, red även henne lotta´s väg och lägdorna runt, men stannade inte på någon lägda utan red bara runt alltihop och travade ganska mycket. Hon var riktigt lugn och avslappnad i början, mot slutet blev hon något spändare men gick endå bra. Men måste säga att gia inte alls var ren, utan lerig hela halsen och manen:( Hon hade ju täcke på sig men regntäcket har bara halvhals så andra delen av halsen, ja den var smuttsig! så hon behöver nog en dusch snart :)
Efter jag ridit skyndade jag mig in och åt middag sedan tog jag fram SO:n och tränade, satt i ca 1 timme och kan det faktiskt någolund bra iallafall, kunde inte sitta längre sen för då blev jag okoncentrerad och måste läsa frågan typ 10 gånger innan jag fattar den så jag gick ut i stallet med mamma och vi fixade mat osv, sen så lasttränade vi Pigan.
Och vet ni vad, hon gick raka vägen in på andra försöket idag, och hon gjorde inte heller några dumheter =D
Vi stängde aldrig bakom henne men vi hedde luckan lite upp och ner ca 50 cm och det gick faktiskt jättebra så imorgon provar vi nog stänga för bakom henne! :)

Ah, ett jättelångt inlägg!
Nu ska jag gå och lägga mig, erkänn att jag har hunnit gjort ganska mycket idag, och jag lovar. Har inte slappnat av 1 minut!




Kommentarer
Postat av: Loella

Så duktig :) Hur gick det med Gias tänder?

2010-10-20 @ 22:54:51
URL: http://stallbrudarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0