uteritt


^ bild från dagen
träns: Ihopplockat från gias olika träns!
sadel: Pessoa
schabrak: ljusblått (lamicell!?)
skydd: pro- fram

Nu har jag varut ute och ridit Pikkan. Fixade ett nytt träns till henne, med det är olika delar från gias träns:$ Men det är ju endå bara remonten jag andvänder på henne av de jag hade på pikkan så får väll flytta de fram och tillbaka nu till en början, men ska beställa ett nytt till henne. Hittade även ett tvådelat bett som passade, great!
Fast nu blir de väll att rida Gia mindre då hon har problem med tänderna, så får väll bege mig ut och skritta barbacka med grimma nån dag, sen longera med grimma nere på banan. Ska väll försöka rida med bett nån dag också, men kommer som sakt bara bli lätta pass! Ska försöka köpa mig ett hackamore till henne tills tänderna är fixade. Det som är synd att i norrland har vi ju inte så många hästtandläkare, typ ingen?:S så måste nog ta någon söderifrån, men vi kollar runt tills vi hittar någon vi tycker verkar riktigt bra! Har hittat en i Gävle som vi funderar på ringa till!
Och nu då, till ritten! Peek-A-Boo var faktiskt jättefin idag, lite spänd med annars inga problem! Men efter en bit i skogen kom en gråhund ut från skogen, pikkan blev jätterädd först och ''skenade'' iväg några meter, men sen stannade hon upp, tittade på hunden och flåsade lite. Red in på en annan väg för att bli av med hunden, då försvann den! Men sen när jag kommit ut på en äng kom den efter mig igen, hah så jag hoppade av och pekade åt hunden att den skulle gå, och då kom ägaren och sprang den iväg och då kom hundens ägare och tog fast den, hihi:] den var söt iaf(a)
efter det var pikkan lite nervig, men lugnade ner sig riktigt snabbt, och det är ju skönt! Travade sen lägdorna hemmåt!:)
Imorgon blir det då dressyr på banan, förhoppningsvis fotar Angelina oss! Skulle iallafall vara toppen! =D
Ska ut och borsta om gia ikväll, blir kanske också att longera lite på banan så får hon röra på sig lite iallafall, imorgon ska jag nog ut och skritta henne i griimman :]

Jättelångt inlägg, + på dig om du orkade läsa enda hit=]
kram amanda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0