uteritt

Idag direkt efter skolan så for jag ut och red med syrran, hon på pedro & jag på pigan, blev uteritt. Gick bra men hon var lite skvättig, rädd för tex en myrstack och ett träd med ett blått band runtom osv, letade grejjer att vara rädd för. Sen galopperade vi på en lägda och då bockade hon, hoppade och studsade lite och även skakade med huvudet, haha busponny;) Annars gick de väll bra.
Var egentligen tänkt att gia skulle vila idag, men funderar endå på att ta henne ner till ridbanan och longera lite och så får hon vila istället imorgon då jag har hoppspecialen och ska ha ridskolaponny så hinner inte rida båda innan.
Gia kan jag ju inte ha i hoppspec då jag inte kan rida med bett just nu, och Pigan ska jag ju ha på hoppträning på söndag så då blir det ju lite mycket hoppa för henne så jag tar helt enkelt ridskoleponny.
Så blir longering för gia ikväll och imorgon får hon vila. Har inte bestämmt vad jag ska göra med Pigan imorgon, men mest troligt uteritt eller ett kort dressyrpass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0