finfina ponny!

Gia var världens finaste idag när jag red:*
Red först ut i skogen som uppvärmning kanske 20 minuter. sen så gick jag till banan där jag ställt upp ett litet räcke på typ 40 cm?:$ och en trippelbarr på typ 60 kanske.
Hoppade räcket och bytte varv varje gång och red som en volt runt det så det blev olika galopp varje gång, tränade på att hamna i rätt galopp, och de blev det de flesta gångerna och när dete blev fel så bytte hon! Hon har haft lite problem med att få korsgalopp, men nu gick det kanon! blev bara korsgalopp nån gång.
Sen tränade jag lite omhoppningssvängar på det lilla räcket, men bara några gånger. hoppade snett över hindret. Sen så hoppade jag trippelbarren 3 gånger och sedan skrittade jag av!
Hon lyssnade så himla bra på mig, inte alls drog som hon kan gör ibland, så fin hon var:*

V ska tävla nästa lördag, för första gången sen i februari! Gia har nämligen varit halt för er som inte visste det, så ska bli spännande! Kommer dock bara starta 60-70 cm, men kan ju vara bra för första tävlingen! :)
Så ska nog sätta mig och skriva ihop ett ridchema hur vi ska träna fram tills tävlingen!
kram amanda!


^ en bild på mig & gia sen hoppspecialen i onsdags!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0