vinterpäls..

Vinterpälsen kommer nu, i snabb fart, nästan så att man inte själv hinner med!
Så nu blir det att köpa en rakmaskin och raka gia då hon redan är lurvig:$


Idag har jag ridit både pedro & gia!:)
Pedro red jag ut runt lägdorna, tränade mycket övergångar och gick nån gång i backen.
Gia red jag först ut en sväng, sedan stannade jag på en lägda och red lite dressyr, red barbacka och red i en låg form så hon sänkte huvudet mer och mer och hon gick jättefint, och galoppen var jättelugn osv:) Sen gick jag upp och ner för backen ca 5 gånger.

Idag kom även hovslagaren och verkade golleman:*
Han ska åka till malå imorgon för er som inte visste det, vi har hittat ett jättebra hem åt honom där han kommer gå som sällskap och prommenader i skogen! Ja, han har haft ont i knäna och har det fortfarande men vi har pratat med en vetrinär och han sa att det kommer gå jättebra att rida honom bara som skogsridning och han mår bara bra av att få komma ut ibland då & då! Så han kommer få ett jättefint hem! =)


Ikväll ska jag bort så kommer nog inte bli något mera inlägg ikväll, imorgon ska jag på lokal dressyrtävling för häst och jobba, kanske fotar lite som jag kan lägga in här!:)
-KRAM AMANDA-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0