amanda-eksem

Gia har fått någon slags eksem på hennes hud. Hon är ju rakad, och där hon har vita pigment och där hon är rakad har huden blivit alldeles rödrosa och även uppsvullen, men bara där hon är rakad och vit. Och det såg jag igår, och har inte varit tidigare men de sista dagarna har det ju varit riktigt soligt och varmt och Gia har stått utan täcke.
Men nu har hon eksemtäcke på sig, och idag har det inte heller varit speciellt soligt och det ser faktiskt mycket bättre ut idag, nästan ingen svullet och inte heller så rött.
Men hon fick iallafall vila idag, pysslade bara lite med henne. Imorgon ska jag nog ut och gå eller springa med henne en sväng då jag inte vill ha någon sadel eller sadelgjord på henne tills det ser helt bra ut igen, annars får jag väll rida barbacka.

ä l s k l i n g

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0