angelina-stressssss

Asså nu har jag sterassat 2 dagar i rad och i morgon blir det också stessigt för det är alltid det på onsdagar! Omg så jobbig vecka kommer fortsätta vara känner jag...
Igår så red jag Bella på kusbanan och tränade galopp om byten över en upp höjd bom. Låg på det lägsta man kunde med klossarna och det var typ 20cm. Hon gjorde perfecka byten och jag är super nöjd över henne:D

Och i går så gick mina ridstövlar sönder :'( mina pioneer dog :(! Så idag for vi i panik till royal och köpte nya :D
köpte dessa:D! Guarnieri det är  den första ridstöveln från Veredus. Super snygga och sköna :D

JAG ÄLSKAR DOM!!!!♥

Idag så red jag ut på vannis vid kl 7 för då kom vi hem från stan så vi var där typ heladagen åt middag, handlade mat och ja allt som man brukar göra i början av veckan.
Iaf så for jag in till lusmarks banan då med och bara små dressyrade lite skrittade för det mesta men galopperade ingeting. Hon gick ju så hårt i går på Ida kursen.

Så jag var hemma där vid 8 igen och då var det så sent att börja rida Bella så hon fick stå idag. Hon tappade en sko i går på vänster bak. Så idag drog vi lös den andra skon med bak. Vill ju inte hon ska bli sne på något sätt som Vanillin var...(hon var halt för 1 årsen nu typ)

Imorgon blir det som sagt den ''stressiga dagen''. Får verkligen hoppas att Bella inte blir öm nu av att vi tog bort skorna bak. Men hovslagaren kommer på fredag så hon får skor innan tävlingen iaf!
Hoppas hoppas hoppas nu att hon inte blir ömm :'(!

Bilder från Ida kusen fotat av: Olivia Arvidsson Löfbom :D






asså min häst pluppar jämt med läppen ;(!






sur ponny :] men superfin ponny :D!

Kommentarer
Postat av: Linn

Hej! :) Hur många besökare har ni/dag? :]

2011-04-27 @ 07:33:42
URL: http://kindoflinn.blogg.se/
Postat av: toowweee

hej, om du skulle delat upp de här inlägget så skulle de, för de första bli mycke uppdatering, och fler skulle nog orka läsa hela. de brukar jag själv tänka på att dela upp inläggen och jag tycker de är roligare att läsa fler och kortare. men de är ju kanske bara jag:) haha måste bara säga att jag tycker Vanillin är tusen gånger finare i dressyren, puss!

2011-04-27 @ 18:32:39
URL: http://ooverandoout.blogg.se/
Postat av: Matilda

Du borde testa släppa fram henne lite med huvudet så att hon går i en rakare och stadigare form. Iallafall av vad man ser på dom är bilderna som du laddar upp, dessutom så borde du korta tyglarna lite och vinkla rätt händerna och ta dom närmare varandra. För när man lägger händerna ner så bryter man en stor del av kontakten med hästens mun.

Fin blogg för övrigt och ni verkar vara ett par riktigt duktiga tjejer, det var bara lite tips som ni säkert redan visste om :)

2011-04-28 @ 22:26:09
URL: http://medalist.blogg.se/
Postat av: Petra

Vilken superfin och söt ponny! :)

2011-04-29 @ 12:17:20
URL: http://hovarotassar.blogg.se/
Postat av: lindha

Åh, gud vilken fin ponny!

2011-05-03 @ 20:11:16
URL: http://lindhadressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0