amanda-tävling imorgon

Imorgon åker vi ju till meeting i vännäs!
Jag tar med mig Pikkan då, känns jättekul faktiskt och hoppas verkligen hon kommer sköta sig och inte bralla ut mitt i banan som hon gjort de senaste gångerna!
Jag är anmäld på 8O och 9O första dagen och 9O & 95 andra dagen, fast vi får se ifall det blir alla klasser jag startar då jag inte riktigt vet ifall hon kommer orka, men då är det ju bara att avanmäla sig.
Hon har hunnit bli riktigt lurvig redan nu faktiskt, så hon blir väldigt lätt svettig, så blir att raka henne i början av nästa vecka :)

Jag red bara ett kort pass på ridbanan och tränade lite övergångar, låg mycket i galopp och bara ställde och böjde, lite öppna i galopp för att få henne så mjuk som möjligt, känndes riktigt stel i vänstersidan i början, men i slutet känndes hon superfin.

Har även packat klart alla hästsaker, (förhoppningsvis) men har inte glömt något tidigare tävlingar så jag hoppas jag inte gör det nu heller.
Mina egna saker har jag inte packat ännu, men blir att göra det nu, måste även smörja upp mina stövlar.
Vi åker imorgon klockan 5, så blir jobbigt att stiga upp så tidigt, men ska försöka lägga mig tidigt iallafall.

Så blir nog ingen uppdatering i helgen, förhoppningsvis på söndag kväll, för då är jag hemma! :D


Kommentarer
Postat av: kajsa

Lycka till!:D

2011-08-26 @ 21:19:27
URL: http://kajsens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0