amanda-svar på frågestunden

Nu svarar jag på frågestunden, vissa kommer jag skriva en liten kort kommentar om eller så :')
De som jag markerat med understryken text är det jag tycker bättre om.

uteritt eller inomhusträning?
hopp eller dressyr träning??
Western eller Voltige?
Bomlös sadel eller Syntets?
"Hela"-färger eller skäckar?
Het&svårriden eller lat&"omöjlig"? beror på från dag till dag ;)
Blogg eller BDB?
Apb eller Facebook?
Bilder eller Film? (-på bloggar)
Korta blogginlägg eller Långa blogginlägg? (-att läsa sj..)
Stångbett eller Pessoa? Beror vad hästen fungerar bäst på
Engelsk nosgrimma eller Remont?
Benskydd eller Lindor? (-villket ser bäst ut?)
För stort schabrak eller för litet schabrak?
Arabiskt fullblod eller Akhal teké?
Hingst eller sto?
Varmblodstravare eller kallblodstravare?
Nikon eller Canon?
Fälttävlan eller Distans?
Trav eller Galopp?
Shettis eller Fallabella?
Stort eller Litet stall?
På landet eller i Stan?
Falla av eller gå omkull?
gia eller pikkan? den svåraste frågan, men känner fortfarande Gia bättre, har ju inte alls haft Pikkan lika länge.
träningspass eller uteritt?
hoppsadel eller dressyrsadel? Även jag är hoppryttare så gillar jag bättre dressyrsadlar.
Skäck eller skimmel ?
surf eller hippo?
svårriden eller lättriden? Lättriden vinner i längden.
brun eller svart?
häst eller ponny?
barbacka eller sadel?
rida ut många eller ensam?
gammal eller ung (häst elr ponny)
angelina eller Gia? tycker det är lite svårt att välja mellan en häst och en människa? det är ju olika på vilket sätt?
Vannis eller Pikkan? (i gulligast) hihi klart man säger sin egen :$
snö storm eller sandstorm? (att rida i)
blind häst eller döv häst?
morgons ritt eller kvällsritt?
sov morgon och uppe sena kvällar eller sova tidigt och upp tidigt?
hund eller katt? båda :$
dressyr eller hoppning?
digitalkamera eller systemkamera?
enkelt eller svårt?
tidning eller tv?
mobil eller dator?
samtal eller sms?
häst eller ponny?
tekna eller stübben? (sadel märke) har aldrig provat en tekna så vet inte.
Fux eller isabell?
tidig eller sen? (till typ möte kanske-)
ridhus eller ute?
shettis eller knabstrupper?
Hannoveranare eller Tennessee walking horse?
hus eller lägenhet?
eget stall eller ridskola?
pengar eller kompisar?
dressyr spö eller hoppspö?
wester eller dressyr?
voltige eller kör?
uppsatt eller utsläppt? (hår under ridnidning)
Tjock eller smal ponny? jag säger lagom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0