amanda-mina 2 år med gia

Tänkte skriva ihop lite hur det två åren varit med gia!

Den 14 januari 2009 hämtade vi henne i Umeå efter 2 provridningar.
De första dagarna fick hon bara ta det lugnt och vila eftersom det var nytt för henne med sen efter ca 3 dagar började jag rida henne och mest bara på ridbanan lite dressyr och ute i skogen.
Jag tyckte Gia var alldeles för pigg då, kännde att jag inte hade någon kontroll alls på henne vissa dagar, det gick alltid fram och tillbaka ibland funkade ingenting mellan oss men ibland gick det riktigt bra tyckte jag.
Jag märkte att hon inte riktigt litade på mig, och visste inte riktigt heller hur jag skulle göra men tränade lite NH med henne, alltså bara gå och hon stannar då jag stannar och backa osv bara för vi skulle få bättre kontakt. Och det blev mycket bättre faktiskt. Dock kännde jag att i hoppningen gick det fort, alldeles för fort och jag blev lite rädd, men med mera träning gick det bättre.


Detta är en bild i April, då hade jag haft henne i 4 månader. Började gå lite bättre iaf.

Under sommaren tränade vi, och det gick frammåt, vi hoppade en tävling i Vindeln, i första klassen som var en LD var en clear round gick jättebra hon höll sig riktigt lugn osv.
Andra klassen var det kaos på framridningen och hon blev jättestressad så jag gick bara ut därifrån och väntade sen skulle vi hoppa och då blev hon för pigg igen och hoppade av jättetidigt på ett hinder och rev det, sen gick det bara fortare och fortare för varje hinder ;)

Hopptävlingen i vindeln, första klassen gick som sakt bra.

Vi fortsatte träna under sommaren!


Vi tränade mera och hoppade träningstävlingar på våran hemma klubb och det gick bra, fortfarande lite fort men endå bättre, vi placerade oss på ganska många av dem.


Under hösten åkte vi till Södra Umeå och hoppade en LC och debut i LB. Det gick så himla bra, vi blev just utanför i båda klasserna, men hon lyssnade jättebra och ja, var så nöjd över henne.

från LB på surf.

Bara några veckor efter denna tävling så skadade gia sig som jag skrivit om tidigare, hon stod riktigt länge, ca 8 månader innan vi kom igång helt igen.

en bild från samma dag då hon skadade sig.

Nu kommer vi hoppa en bra bit, till hösten 2010 då hon var helt igång!
I början gick det fortfarande inte helt bra, kännde inte så jättebra kontroll osv, men efter bara några veckor ändrades allt, vi kom jättenära varanndra och allt gick så bra!!
Kännde verkligen att ponnyn och jag hörde ihop.

sep 2010.

Vi hoppade en lokal hopptävling på hemma klubb, bara låga klasser för att vi skulle ha som ''första tävling på lång tid'' och det gick bra, jag var jättenöjd.


Vi hoppade en maskeradgoppning på klubben, även det gick super!


jag insåg hur mycket denna ponny betyder för mig, helt sjukt!



Vi fortsatte träna upp muskler och kondition!


Just nu går det hur bra som helst för oss, det känns ibland som det går bättre och bättre för varje dag!
Vi har utvecklas tilsammans hur mycket som helst bara de senaste månaderna!
Jag älskar denna ponny!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ni är så fina tillsammans:)

2011-01-16 @ 02:34:56
URL: http://olinlundmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0