amanda-önskeinlägg

Många verkade vilja se typ galopp i djupsnö osv, ska försöka fixa det någon dag, hade dock ingen möjlighet till det idag så jag redan hade ridit, inte heller imorgon för då vilar Pikkan och Gia ska jag ta in till ridhuset och troligtvis rida dressyr/markarbete. Men ska försöka fixa det nån dag i veckan iaf :')

Men det var en ny bloggläsare som ville vi skulle skriva om våra ponnyer, vi har gjort de tidigare, men det var ett tag sen så jag kan skriva igen.

Mina ponnyer är då Peek-A-Boo och Indian Girl, angelina äger Beauty For Bell och Vanillin, så vill hon får hon väll berätta om dom själv senare.

Indian Girl som kallas Gia är skäck och är född 1998, alltså 13 år i år, C-ponny. Hon är en riktigt stjärna med mycket engeri! Men väldigt trevlig och hittar aldrig på något dumt. Gia är utbildad LA hoppning och LB dressyr.
Jag har tävlat LB hoppning med henne och våran första LA hoppning var inplanerad då hon tyvärr blev skadad, hon trampade sig själv med brodden och då belastade hon fel osv så det gick runt så hon stod ett bra tag, men som tur så är vi igång nu igen!
Nu tränar vi mest för att bygga upp musklerna och kondition, men har även tävlat någon liten tävling hemma på klubben bara, men nu siktar vi på att åka och tävla i februari 2011 som första tävlingen för året!

Peek-A-Boo har jag bara haft i några månader så henne känner jag inte fullt ut ännu, hon kallas Pikkan/Pigan och är en D-ponny född 2006, alltså 5 år i år.
Pikkan är en jättetrevlig ponny men som vissa dagar visar sig som ett riktigt litet sto, hon har alltså ett litet temprament. Hon är utbildad LC hopp och LC/LB dressyr, men hon lär sig mera och mera, och just nu är jag bara ute eftere att lära känna henne bättre och utvecklas vidare tillsammans, och i år satsar vi mest troligtvis på LB hoppning. Men vi får väll se hur det kommer gå för oss! Men jag tror detta är en ponny med kapacitet!


GIA                                                                         PIGAN

Kommentarer
Postat av: Linnea

när ska ni tävla på surf och hippo? :)

2011-01-05 @ 08:18:08
URL: http://justhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0