amanda-pikkan

Nu har jag även ridit Pikkan.
Tog först in henne borstade och gjorde henne klar, dessutom hade hon lindor bak för första gången idag =D Så duktig ponny jag har, så nu går det ha lindor alla 4!
Sen skrittade vi fram och då ledde jag henne sen longerade jag, jag som trodde hon skulle bli jättepigg, men hon orkade knappt trava i longeringslinan, HAHA XD Så jag hoppade upp och red lite istället, och det gick superbra. I början var hon lite pigg och springig men det gick bättre och bättre, red inte länge eller hårt men bara så hon fick röra på sig lite.

Jag kommer inte ha henne på hoppspec imorgon eftersom hon vilat nu i drygt 1 vecka, och Gia ska få sin vilodag så jag ska ta en ridskoleponny, =)




Jag har glömmt att berätta, men idag hade tydligen Pikkan rymt ur hagen, mormor & morfar ringde mig och dom hade tagit in henne igen som tur var, tack!
Men troligen att hon rymt var att det hade sprungit förbi 6 stycken älgar på vägen!! Alltså 6 stycken, det brukar ju typ vara mellan 1-3 oftast, :o
HAHA och då har vi skämtat och mobbat Pikkan att hon rymde för att försöka ''hänga'' med älggänget, eftersom hon tror sig vara en av dom XD Hon ser ju faktiskt ut som en älg ibland, långa ben, långa öron och ja, allmänt lik en älg, eller kanske en åsna!?
HAHA nä, min lilla ponny ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0