angelina-önske inlägget

Vanillin ''vannis'' köpte jag osedd våren 2009. Hon kom hem till mig den 12 mars. När jag köpte henne var hon inte igång och hade inte varit det på hela vinter så jag startade upp henne. Hon var aldrig tävlad när jag köpte in henne heller och hon hade inget mätintyg. Så vi fixade ett mätingty och började tävla. Jag har nu tagit henne till LB i hoppning och LB i dressyr. Vi hade tänkt starta våran första LA i våras men då blev hon halt på tävlingen. Så nu är det dax igen 2011. Vi gör ett nytt försök. Hon kan rörelserna för LA i dressyr. Men vi får se om det blir nått sånt också;)! kanske nån tävling. Hon är ett sto som ni kanske redan visste. Hon är född 2003 och är 139cm i mkh. Och hennes humör är inte alltid det bästa. Hon är ett riktigt sur sto i bland! Men hon är världens finaste för mig :')

Beauty For Bell köpte jag från en ridskola i stan. Hon kom från Skellefteå avle & ryttarförening. Hon hade stådd där drygt ett år. Hon kommer från Hyltebruk. Hon kom till mig nu den 8 augusti (2010). När hon kom vågade hon inte hoppa typ 40cm. Hon var väldigt lat, fet och väldigt omusklad. Hon var rädd för allt och gick just och pass att rida ut på. Så nu har jag tränat henne i miljö, på tävling, och sen har jag tränat hoppning och dressyr. Sen massa andra övningar. Och en del horsemanship. Så nu är vi på rätt väg. Hon är LD hoppning och vi har tyvär ingen start i dressyr än. Men som sagt nu ska vi bara se till att få henne till ponny nu den 10onde. och sen ska vi fara ut och tävla kanske LD banor och LC program i dressyr :)! Beauty For Bell ''bella'' är född 2005.

Så där nu hoppas jag att ni vet det ni ville veta ;)

FRÅGOR?:D

Vanillin

Beauty For Bell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0