amanda-markarbete/dressyr

Har även ridit Pedro nu efter middagen och han var verkligen kanonfin!!
Tänkte mycket på att han skulle jobba ordentligt med ryggen idag, så på framridningen jobbade jag mycket i skritt till en början, öppna och sluta, sedan gjorde jag samma sak, och tänkte hela tiden på en låg och avslappnad form så ryggen kommer upp ordentligt. Sedan började jag trava över bommar, 7 stycken, lika som jag gjorde igår med Pikkan, och red varannat håll åt vänster och varannat håll åt höger. Behöll den låga formen men gasade på extra på långsidorna, sedan över bommarna osv. I slutet kortade jag upp formen, red på mycket fram och han fortsatte gå jättebra med ryggen och blev jätterund i formen och han blev helt plötsligt skumpig, och han brukar inte bli det, men gud så fin han var, jättehärlig känsla fick jag där i slutet, red honom bara kort ca 2-3 minuter sedan red jag honom lågt igen, sedan skrittade jag av i skogen. 
Ska försöka jobba honom sådär oftare, så han får mer ryggmuskler så senare kommer nog detta bli kanon ifall han orkar bära sig sådär bra ett helt dressyrpass, han var verkligen superhärlig att rida, allt känndes så perfekt :')

Efteråt duschade jag Gia så hon är lite renare inför imorgon, då vi åker till Umeå på återbesök, håller tummarna för det bästa!


Kommentarer
Postat av: Fanny , hanadi & Alicia

Jättefin blogg ni har :)!

Gå gärna in på våran & kolla :)

2011-07-26 @ 21:57:53
URL: http://nickestalkers.blogg.se/
Postat av: Fanny , hanadi & Alicia

Jättefin blogg ni har :)!

Gå gärna in på våran & kolla :)

2011-07-26 @ 21:57:53
URL: http://nickestalkers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0