amanda-två till ponnyer motionerade

Gia red jag ju tidigare idag som jag redan skrivit om, men har även hunnit vara ute med både Pedro och Pikkan! :D

Först for jag ut en sväng på Pedro, men tog det väldigt lugnt eftersom han har börjat få en lös sko (hovslagaren kommer nu i början på veckan) men tränade mycket övergångar mellan skritt och trav, gjorde även flera halter och ryggade några steg, han var jätteduktig men lite okoncentrerad och spänd, men när han slappnade av var han superfin! :) Red efter bastuträskvägen och sedan bertolovsvägen!

Sen for jag ut på Pikkan, och jag bestämmde mig för att rida förbi det ställe där Pikkan inte vill gå förbi, fick ju förbi henne där förra veckan, sedan dess har jag inte ridit där.
Men iallafall så först testade hon vända, men sen fortsatte hon och då kännde jag att hon skulle vända men då tvärstyrde jag in henne på en äng bredvid som om det var jag som bestämmde att vi skulle dit innan hon fått vända, travade runt lite där och skuttade över ett litet hinder som stod där, sedan fortsatte jag efter vägen och hon fortsatte hela vägen förbi då, eller en gång till testade hon men då tryckte jag bara fram henne igen sen så gick hon :D
Så fick mig alltså förbi där, duktig ponny! Sen red jag runt ängarna, Pikkan skötte sig jättefint, redan från början var hon lugn och inte stretig och så som hon kan vara i början, men red henne i en låg och avslappnad form hela passet.
Sen galopperade jag lite på en äng, volter och på raka spår, gjorde några galoppombyten så hon fick också galoppera av sig lite. 
Nu ska hon vila både imorgon och på tisdag har jag tänkt, =)


Kommentarer
Postat av: elin

besök mejj på min nya blogg www.elinriggmyr.blogg.se :D

2011-06-12 @ 20:44:08
URL: http://elinriggmyr.blogg.se/
Postat av: W I L M A B L O C K K

Hej!

Fick svar på min fråga från ett tidigare inlägg men jag glömde och ställa frågan:

Varför rider du Pedro? Har din syster inte tid eller ska du tävla han sen? :)

kram

2011-06-12 @ 21:51:08
URL: http://wilmablockk.blogg.se/
Postat av: Angelika

Ett bra tips om hästen inte vill gå förbi ett ställe är att vända helt om och backa förbi stället :)

2011-06-12 @ 22:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0