amanda-hoppspecialen

Gick inte bra idag heller.. Kan knappt rida längre, usch..
Iallafall ända sedan jag bytte sadel så har varje hopppass inte gått bra, hon har hoppat jättestora språng osv, och ändå så är ju detta en sadel som ska passa henne bra. Men nästa gång ska jag prova hoppa i min gamla hoppsadel igen och se om det blir någon skillnad med den igen.
För när hon hoppar så stort tänker jag mest på att försöka följa med i sprången så bra som möjligt, men känner nu efter varje hopppass att min rygg inte klarar av det, får ont i ryggen efter nästan varje gång, känns inte bra iallafall.
Aja, kanske lägger hoppningen lite bakom ett tag och jobbar mera med dressyren istället några veckor, funderar på det iallafall. 
Imorgon ska vi bara ut en sväg i skogen! :)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Varför hon hoppar större språng nu när du har bytt till en passande sadel kan ju bero på att hon känner att hon kan komma upp med ryggen bättre, hon är mer fri. Men man vet ju aldrig med sadlar :S

2011-05-05 @ 08:57:22
URL: http://curiouscasper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0