angelina- ATG kiliken resultat!

Hejsan!
Det har verkligen varit en lång lång dag för mig, Vannis och Mamma. Men det har ändå gått bra.
Vi kom till Umeå kliniken 20 min före som vi ville. Började med att gå in och säga att vi var där och frågade vars vi skulle lasta av osv..
Lastade av på parkeringen och ledde in henne i en av boxarna inne på kliniken.
Sen kom veterinären och visade oss vars vi skulle longera henne.
Vi började alltså med att longera henne på volt. Veterinären Tyckte inte det syntes så mke på henne men vi gick iaf vidare i undersökningen och bytte rum till en asfalts gång. Där Veterinären började böja henne på alla benen. Hon började föst med Haserna och Framknäna. Hon viade absolut inget framm men lite på bakhaserna. 
Så vi bedövade henne och väntade 40 min sen böjde vi henne igen. 
Sen efter de var vi tvugna att bedöva lite högre upp på hasen.. så vi fick vänta 40 min till. Sen böjde vi en 3dje gång och nu visste Veterinären typ vars det satt. Hon sa att det satt i båda bak haserna. Sen så longerade vi henne. Veterinären tyckte inte att hon såg speciellt halt ut. Bara lite oren så hon sa att hon har inte någon direkt hälta.
Då bestämmde hon sig för att ta röntken på båda bak hasera. Och det såg helt normalt ut.
Så hon behandlade Vanillin båda bak haserna och så ska hon få metacam 12 dagar. tror det heter metacam?
Men iaf så är Vanillin inte halt. Bara lite oren bak. Vi ska komma på åter besök på 3 veckor och se om det har hjälpt.
Veterinären tror hon kommer bli bra efter denna behandlingen så det känns sjukt skönt!!
Men jag ska iaf inte ställa av henne. Jag ska fortsätta vara ute och gå med henne 20 min om dagen och hon ska få ha en normal stor hage. Så det känns verkligen superbra att hon inte var så dålig! :D
Snart är vi tillbaka i tränandet igen:'D!
Världens bästa ponny :'D ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad skönt att höra :)

2011-09-27 @ 14:16:43
Postat av: Julia

Åh vad roligt för er! :)

2011-09-27 @ 15:08:16
URL: http://ourhorsesjuliaochnicole.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0