amanda-dressyren

Hemma från ridhuset nu efter dressyrpasset med Pixxan, är rätt trött så ska skynda mig in i duschen sen sängen men snabbuppdaterar så har ni nattugglor något att läsa ett lite ointressant inlägg.

Blandat ridpass, verkligen! Vissa stunder hade jag en kanonfin ponny som gjorde allt som hon skulle, men tjurade sedan ihop. Vi har tränat mycket på travökningar och hon har varit grym på det, gjorde det 2 gånger idag. Sen när jag skulle rida igenom LA:1 så första ökningen blev bra, andra ökningen började hon galoppera. Så gjorde om den, men galopp igen och igen och igen, blir så less då hon gör det för att hon inte orkar eller vill längre, så kämpade med det ett tag och fick lite dåligt tålamod efter ett tag vilket jag nu ångrar, hjälper ingenting att bli sur. I slutet gjorde hon en helt okej ökning utan galoppinslag och gav mig då och travade av henne.

Somsagt tror jag hon är i vårkänslorna, för såhär var det sist också. Förvända galoppen gick bra i början sedan började hon trassla med den. Idag gjorde hon förresten klockrena förvända, så dem får jag väll vara nöjd över. Nöjd över min fina ponny ändå, glömmer ibland bort att hon bara är 6 år, vissa gånger har jag för höga krav på både mig själv och henne. Idag var en sån dag, men vi tar nya tag för min ponny är finast i världen :')

Angelina red ju även Pedro, såg riktigt fint ut och hon verkade nöjd iallafall. Mer om det får hon väll skriva om själv, kanske kul att läsa om hur han känndes när någon annan rider!


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hej!



Har ni någon email adress? Vill kontakta er angående ett mindre sammarbete. Ni kan svara till min email.



Mvh, Jennifer

2012-04-18 @ 10:20:19
URL: http://bkkryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0