amanda-dressyrtränat/hopptränat

Min kväll har bestått av flera timmar på ridhuset med Angelina, Olivia, min mamma och angelinas mamma. Har haft det trevligt med ovanligt mycket skratt, hahah!

Började med att dressyra lite med Pedro och han var väldigt fram och tillbaka idag. Vissa stunder var han kanonfin men ibland kom han av sig lite och blev en aning springig och lite stark. Jobbade mest på en stor volt och gjorde lite övergångar och lite tempoväxlingar men red även lite sluta efter lånsgidorna. Gasade även på honom i galopp efter fyrkanten i slutet och det tyckte han var himla kul!

Sen drog vi framm lite hinder och det var dags för Pikkan att hoppa. Vi tog fram en trekombination efter långsidan, en linje mellan två räcken och en enkel oxer. Hoppade först fram på linjen och oxern på låga höjder, efter en stund hoppade jag kombinationen först låg den på 70 ungefär sedan höjde vi upp den till 90 och Pikkan fixade det snyggt! Höjde sedan upp oxern och ett av räckerna till 110 och hoppade det även utan problem, grymma ponny! Bjuder även på film från hoppningen idag.


Kommentarer
Postat av: Moa

Ge mig din sits? :)

2012-04-11 @ 22:45:58
URL: http://photobymw.blogg.se/
Postat av: Aliicia

grymma! :)

2012-04-12 @ 00:23:12
URL: http://avh.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh, grymma ni är! Jag lovar dig, den ponnyn kommer gå långt!

2012-04-12 @ 12:49:14
Postat av: Hanna

Ni är så jävla grymma Amanda!!

2012-04-12 @ 19:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0