amanda-hopplatta

Igår la jag märke till att Pikkan drog upp sina framben mycket mer än hon brukar. Ofta hoppar hon väldigt stort men med lite hängande framben. Skillnaden igår var att jag var utan hopplattan och min tanke är att hon möjligtvis vågar dra upp benen mer utan plattan att hon tycker den kan vara ivägen eller något. Är något jag ska tänka på och prova lite fram och tillbaka nu utan och med hopplattan. Någon av er som känner igen er i det jag skriver?


^Med hopplatta                             ^Utan hopplatta

Och detta är inte heller ögonblicksbilder, utan de flesta av sprången känndes såhär och såg även ut såhär!

Kommentarer
Postat av: Anonym

2012-04-10 @ 10:03:45
Postat av: Anonym

Känner igen det där med min förra ponny. Hade platta för att jag var orolig att ponnyn skulle slå upp och göra sig illa, men med plattan blev sprången mycket flackare. Slutade med plattan och det var som att hoppa en annan ponny, klart man var orolig att benen skulle åka upp till magen men det hände då aldrig någonting, inte ens med broddarna på. Så det är mycket möjligt att det är samma sak här:)

2012-04-11 @ 11:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0