amanda-svar på kommentarer

Emma B om amanda-pedro kan också:
Hejsan! :)
Varför hoppar ni inte Pedro oftare? En gång i veckan som ni typ gör med resten av dina ponnys.. Varför inte skola om honom till hopphäst? Jag har alltid undrat det.
Skriv gärna svaret i ett inlägg!
Ta inte illa upp bara :)


anon om amanda-bilderna på pedro:
sorry jag kanske har fel här men jag har för mig att du skrev förut på bdb att han inte får hoppa? kanske bara jag som blandar ihop det men ja :)
SVAR: Gör ett svar av båda dom här kommentarerna i samma inlägg.
Jag har skrivit att Pedro får hoppa, men han ska inte hoppa ofta, och när vi hoppar blir det oftast studs eller små linjer med låga hinder. Han ska inte hoppa skärskilt högt heller, nu igår hoppade vi upp honom lite men det gör vi inte alls ofta så det tar ingen skada. Han behöver hoppningen för att variera sin ridning, han älskar att hoppa blir jättepigg och jätteglad så ibland måste han ju få göra det också. Hoppa upp honom har jag endast gjort två gånger sedan vi köpte honom, vilket är drygt 2 år sedan, annars hoppar vi som sagt små hinder eller studs. Hoppa är även jättebra för hans rygg då han lätt blir lite svankig, men vid hoppning använder han ryggen riktigt bra.
Och varför han då egentligen inte ska hoppa skärskilt ofta, ungifär en gång i veckan som mina andra ponnyer är för att han har haft en inflamation och varit halt tidigare, dock är han helt fräch nu men man vill ju alltid vara försiktig och ta det lugnt så det inte kommer tillbaka, därav skolar vi inte om honom till hoppponny. Fast egentligen tror jag inte heller det skulle vara några problem eftersom det finns massor av hästar som varit lite halta och blivit behandlade och hoppar endå, men som sagt han får hoppa ibland men inte lika ofta som dom andra.
Hoppas ni blev nöjda över svaret :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0