amanda-gårdagens och dagens ridpass

Igår: Pikkan fick komme ut och blev motionerad runt ängarna och lite busridning vilket jag tror uppskattades medans Pedro fick skutta lite på banan. Hoppade ett litet räcke på volt och en kombination med två galoppsprång emellan och han var hur glad och pigg som helst!
 
Idag: Var det Pedro som fick komma ut i skogen och runt ängarna, stannade även av på en äng och tränade lite förvänd galopp, jobbigt tyckte han det var men känndes riktigt fin men en aning stark. Pikkan fick ett dressyrpass på banan där vi tränade bak och framdelsvändning, även en del förvänd galopp. I slutet då jag la ner henne var hon riktigt riktigt trevlig!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar schabraket och tränset! Var har du köpt det? :P

Svar: Åh tack:) Tränset är från hööks men utbytt pannband, det är köpt på strömsholm:) Schabraket har jag köpt av Angelina, tror hon köpte det hos sadel-pia om jag inte minns fel.
norrlandsryttare.blogg.se

2012-08-02 @ 20:12:17
Postat av: Wilma Pettersson Söder

Hur mäter man så att det ska vara 2 galoppsprång emellan? :)

Svar: Beror på hur stor hästen/ponnyn är. Men kika på denna sida, mycket bra:) http://www3.ridsport.se/ImageVaultFiles/id_19631/cf_559/Hopptabell.PDF
norrlandsryttare.blogg.se

2012-08-02 @ 20:25:52
URL: http://kalleluckman.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0