Amanda - Galen

Pikkan har nog fått nog av sin tid i boxvila, hon är helt galen. Hon har för det första blivit riktigt sur av sig, när veterinären skulle sko henne så hoppade hon runt, sparakde och stegade. Samma kväll skulle mamma ut och gå med henne första gånen sedan vrickningen hände, men hon han inte ens komma utanför stallet förän hon började stegrade. Dagen efter skulle jag ut och gå med henne. Det första hon gjorde var att stegrade när vi kommit ut, men jag sa till henne ordentligt och hon slutade, men gjorde samma sak igen bara en liten stund efter. Sedan helt plötsligt hade jag inte en chans, hon stegrade, vände sig mot mig och viftade med frambenen drog ner huvudet och drog iväg, och jag orkar såklart inte hålla kvar henne trots jag har träns. Så jag ser hon springa iväg där i full galopp, och min ponny som just skulle få börja skritta skenar iväg. I djupsnön, i skogen och runt på gården. Fick efter en stund tag på henne och gick genast in med henne igen.
 
Nu har vi gjort en jättejätteliten hage ute som hon fick gå i igår några timmar mitt på dagen och när jag tog in henne var hon redan då helt annorlunda, min gamla Pikkan var tillbaka, snäll och lugn. Idag ska hon också få gå ute en stund och sedan ska jag prova ut och gå med henne igen.
 
Egentligen vill jag inte släppa ut henne i en hage då veterinärerna sagt boxvila, men på måndag är då hon skulle få komma ut, men jag gör det redan nu. Jag vill inte ut och gå med henne annars, det blir för farligt. Så jag tror ändå att detta är bättre.
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad jobbigt att se sin häst så, men det är kanske inte så konstigt med tanke på omständigheterna. :/ Nu eller på måndag spelar nog ingen roll, och i en så liten hage kan hon ju inte röra sig så mycket! :)

2012-12-08 @ 17:57:32
URL: http://whatifind.blogg.se
Postat av: Maja

Oj.. Hoppas det blir bra med henne snart !!

2012-12-09 @ 00:21:20
URL: http://majawallstrom.blogg.se/
Postat av: amanda

Hejsan! Jag undrar väldigt mycket vilken kamera du använder dig utav. Skulle bli jäätetacksam om du skrev en komentar till svars. kramar Amanda :)

Svar: Använder mig av Nikon D60 och objektiv sigma 50-300 :)
norrlandsryttare.blogg.se

2012-12-09 @ 21:22:41
URL: http://paam.blogg.se
Postat av: Anna

Ojojoj, hoppas hon blir bättre i benet!

Skönt att hon blir lugnare av att stå utomhus i vilket fall! :)

2012-12-09 @ 22:38:58
URL: http://mirakelponnys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0