Amanda - Hur det ligger till just nu

Jag har inte skrivit eller nämnt något om det här men i onsdags blev Pedro veterinärbesiktad och gick igenom. Han kommer snart inte vara min längre vilket känns riktigt jobbigt. Jag har så många tankar i huvudet men ändå så tror jag det här kommer bli det bästa. Känner hon som kommer att ta över honom och tror han kommer få det jättebra där. Jag hade kunnat ha kvar honom ett tag till men samtidigt kommer jag ändå måste sälja honom till våren eller hösten, jag fyller 18 och vill övergå till stor häst. Pikkan kommer vara kvar tills hon blir frisk och jag kan rida igång henne igen och sedan får vi se hur länge hon stannar. Jag har 3 ponnyer, skola och pojkvän och jag hinner inte med allt. Har hänt många gåner att jag kommit hem sent och jag vet jag har två hästar att rida, jag orkar inte och därför blir det helt plötsligt ingen jag rider då jag känner att jag inte orkar rida båda. Och varför jag just säljer Pedro är inget mot honom, jag älskar han jättemycket men när vi hittat ett sådant bra hem till honom känns det rätt. Det är inte alls långt från mig, ca 30 minuter med bilen och 5 minuter från min pojkvän till stallet där han kommer stå, så jag får säkert häsla på honom ofta och prova rida honom nån gång då och då. Hon rider på samma klubb som mig och kommer fortsätta träna för samma tränare vilket är jättebra.
 
Hur jobbigt det här än är tror jag det kommer bli bäst. Jag vill inte alls sälja honom men ibland måste man göra saker som man inte vill. Fina killen.

Kommentarer
Postat av: Maja

Nej, gud så jobbigt. :( Huvudsaken är att det känns bra och att han kommer ha det bra !!

2012-12-14 @ 20:06:27
URL: http://majawallstrom.blogg.se/
Postat av: Maria K

Saker och ting förändras hela livet och så kommer det vara. :) Inte vara ledsen eller behöva försvara ditt beslut, du har hittat ett gott hem och var nöjd med det! :) Ibland kan inte våra fyrfota vänner följa oss genom hela livets väg, de viker av ibland av olika skäl. Men de lär oss alltid nånting, vilket är det finaste med djur. :)
Hoppas han ska trivas bra i sitt nya hem!

2012-12-15 @ 21:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0