Amanda - Uteritt

Idag provade jag och Dun på oss vår första uteritt! Började med att värma upp på ridbanan så han fick springa av sig lite men han var lugn och avslappand redan från början. Men själva uteritten så testade han mig rätt ordentligt. Började väldigt snabbt, han vägrade gå, bockade och småstegrade och försökte vända och spring hem igen men jag gav mig inte. 5-10 minuter stod vi nog där och tjaffsade tills jag backade honom en sträcka, vände och tryckte igång honom ordentligt så han kom igång. Jag både travade ute och galopperade ute efter det och han gjorde inget mer efter vårt lilla bråk. Jobbade på bra och han känndes riktigt fin! Vi får väll vänta och se om han kommer testa mig något mer eller om han gett sig ;)
 
Imorgon är planerna att åka in till ridhuset och dressyrträna lite! Har inte heller fixat några nya bilder på honom, men ska försöka, och hoppas någon vill fota någon dag:)

Kommentarer
Postat av: saga

hahah låter som min Dun xD

2012-12-28 @ 12:31:31
URL: http://sagapaulsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0