amanda-galopptränat

Blev mycket galoppträning på banan ikväll med Pedro. Värmde upp med att rida 10 metersvolter i varje hörn och i mitten på långsidan så han både fick böja igenom och sedan rakrikta, gjorde samma sak i galoppen men 15 metersvolter istället. Sedan jobbade jag en hel del med galoppfattningar och avslutade med olika övningar av förvänd galopp vilket gick jättebra så jag är riktigt nöjd över honom ikväll.

Har ni några bra och roliga tips som stärker galoppen?
Vet ju själv några som jag själv brukar andvända mig av men ni läsare kanske har någon rolig övning?:D

Kommentarer
Postat av: Alice

Min ponny behöver också stärka galoppen, och jag fick tipset av min ridlärare idag att galoppera över bommar & upphöjda bommar på böjt spår :)!

2012-01-17 @ 22:07:17
URL: http://umetrio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0