amanda-kvällspass på banan

Ikväll red jag båda ponnyerna på banan, började med Pedro. Red på en åttvolt hela tiden, och innan varje ''byte av volt'' gjorde jag en övergång, sedan började jag med halt där istället för en övergång. Jobbade ganska mycket med galopp-halt och jag tycker det gick jättebra, han lyssnade bättre och bättre mot slutet :)

Sen tog jag ut Pikkan och hon var verkligen superpigg. Gick inte alls att jobba med då hon sprang på som bara den, och varje gång jag tex gjort en övergång och skulle fram i trav igen sparkade hon bakut. När hon har sina dagar så går det inte att bara ligga på en volt då hon blir för uttråkad, så jag började jobba med tempväxlingar, serpentiner och skänkelvikningar så hon blev lite koncentrerad, i slutet var hon superfin!


Kommentarer
Postat av: Amanda

seriöst, hur får ni hästarna att stegra? :D :D

HELT OTROLIG!!!

2012-01-17 @ 15:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0