amanda-sov inne/sova ute

Har ni era hästar ute eller inne på nätterna? Varför?
 
Mina hästar sover ute ibland, inne ibland. Det beror helt på vädret. Ofta så är det mindre insäkter ute på natten, då kan de få gå ute under natten och stå inne några timmar under dagen då insäkterna är som värst. Mina hästar börjar ofta springa när det blir för mycket och då vet jag att de vill komma in. Samma kan det vara på kvällarna också. När det är vinter sover de inne varje natt. Har de inte fått komma in före 9 så blir det spring i hagen.
 
Skulle tycka det var jätteskönt om hästarna kunde stå ute på nätterna då det blir betydligt mindre jobb men samtidigt är det skönt att ha dem inne då jag vet de kan slappna av och sova ordentligt. Ibland sover de ute ca 4 nätter i rad sedan tar jag in dem en natt och sen får de gå ute några nätter igen.
Innan tävling låter jag alltid hästarna sova inne några nätter så de får vila upp sig ordentligt.

Kommentarer
Postat av: A

Mina sover alltid inne för att det känns säkrast :)

2012-07-24 @ 17:24:38
Postat av: Linda

Har bara en häst att ta hand om, och han får sova inne varje natt då han är fång ponny så kan inte gå ute för länge på sommaren och på vintern blir det för kallt ute :)

2012-07-24 @ 17:34:29
Postat av: charlotte

mina hästar går ute på nätterna under sommaren när de är på betet men annars står dom inne på nätterna:)

2012-07-24 @ 17:43:38
URL: http://umeryttarna.blogg.se
Postat av: Amanda

Helt olika här också, ibland står dom inne och ibland ute. Såklart när det är dåligt väder ute så får dom komma in och om det är fint väder får dom vara ute, vi har alltid flughuva på så det blir lite bättre för dom och blir inte lika irriterade.
Sen tycker jag det är viktigt för dom att sova inne ibland för att dom inte sover lika bra ute!

2012-07-24 @ 17:55:25
Postat av: SofieM

På somrarna går de ute dygnet runt och på vintern är de inne på nätterna :)

2012-07-24 @ 18:31:30
URL: http://svridponnyer.blogg.se
Postat av: Lilli:D

Jag har mina hästar inne för att på natten är det hur mycket flugor och mygg som helst hos oss! sen så kan Betty få fång väldigt lätt.

2012-07-25 @ 08:57:54
URL: http://ostviksryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0