amanda-tävlingsresultat dag 2

Gladare ponny som var på bättre humör, men hon känndes inte helt som sig själv idag heller. Protesterade några gånger. Men lika som igår med att hon gick bättre inne på banan än på framhoppningen.
 
LB, 100cm - stilbedömning
Framhoppningen idag var hemsk, nästan ännu värre än igår. Oxern ville hon inte alls hoppa, stannade långt innan. Provade en gång till och krashade rakt in i den. Ursh vad hemsk framhoppningen känndes, så att jag inte ville starta. Men hoppade på räcket nån gång istället vilket gick bättre. Inne på banan blev hon helt annars, mycket mer possitiv och det flöt på riktigt bra. Det var en grundomgång på 10 hinder med stilbedömning. Vi nollade och samlade ihop 53 stilpoäng vilket gav oss en fjärdeplacering så en rosett idag också.
 
Efter klassen visste jag inte om jag skulle starta LA då framhoppningen känndes så pass dålig som den gjorde men övervägde att prova endå då själva banan i LB:n gick bra. Så veterinärbesiktade henne och sedan gick jag banan till LA.
 
LA, 110cm - avd B (ungponny)
Banan känndes hemsk när jag gick den, extremt maxade hinder och jättesvår banan. Har aldrig tidigare ridit någon så svår banan och nästan inte heller sett någon så krånglig LA, så det känndes riktigt spännande och var väldigt nervös. Framhoppningen hoppade jag inte alls oxern utan provade bara räcket någon gång vilket känndes jättebra.
Inne på banan gick det lite blandat, men trots det känner jag mig jättenöjd såhär i efterhand. På hinder nummer fyra petade vi ner en bom, femman och sexan blev stora språng, sexan blev extremt stort och hon var tvungen att ta i som bara den. Sjuan var en kombination och ovanligt så stannade Pikkan på den, jag tror hon var trött och tyckte det känndes jobbigt med en kombination där, hon bara la av. Men kom på det igen och hon hoppade det och resten av banan hoppade hon fint. Så trots detta är jag nöjd över henne, är ju bara vår andra LA och med tanke på att den var så pass svår.
 
Här är filmerna från idag, filmerna från imorgon kommer senare!
Kolla i 720p HD för bästa kvalite på filmen!
 

Kommentarer
Postat av: Michelle

Vet inte om du har sätt men jag har iallafall skickat bilder från idag till dig:)

2012-07-14 @ 19:01:24
URL: http://hastphotos.blogg.se
Postat av: Anonym

Ponnyn kommer gå fruktansvärt långt!

2012-07-14 @ 19:05:16
Postat av: Camilla

Vad duktiga ni är ! :)

2012-07-14 @ 19:21:32
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: Maja

Ser super fint ut !!

2012-07-14 @ 19:28:24
URL: http://majawallstrom.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej! nu har jag frågestund på bloggen så det skulle vara väldigt kulom du ville ställa ngr frågor! :)

2012-07-14 @ 21:08:37
URL: http://idamarkestig.blogg.se
Postat av: Kajsa

Du vet att ungponny sm går i LA för dig! 3 noller krävs bara :)

La:n ser ut som en LC, hemma hos mig är hinderna extremt maxade, (fuskigt)

Super fin ponny!!!!!!

Svar: Jo jag vet det :)Det ser lägre ut nu eftersom det är på film och filmat uppifrån vilket gör det ser lägre ut, set betydligt högre ut i verkligheten ;) Och de var maxade, allihopa låg på 110 pricken!
Tack!
norrlandsryttare.blogg.se

2012-07-15 @ 10:28:53
Postat av: Hannah Mattsson

super fina!

2012-07-15 @ 12:46:15
URL: http://teamha.blogg.se
Postat av: ellen

Gud så fint det ser ut!=)

2012-07-16 @ 21:21:53
URL: http://jagellens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0