amanda-tävlingsresultat piteå ridklubb

Har tidigare aldrig hoppat i spöregn, men nu vet jag att Pikkan inte alls tycker om det. För det första var hon sjukt irriterad när jag red henne, spänd och tittig vilket hon aldrig brukar vara, hon protesterade väldigt mycket och när jag sa till henne blev hon ett riktigt sur. För det andra så var hon bufflig och drog nästan omkull mig en gång vilket aldrig brukar hända.
 
LC - Framridningen gick helt okej vilket var inomhus så vi slapp regnet, framhoppningen var hemsk då Pikkan var hemsk att rida, inte alls kul. Väl inne på banan gick det bättre, nöjdare ponny och kom igång helt rätt bra inne på banan ändå. Vi nollade både grunden och omhoppningen och fick oss dessutom en tredjeplacering! Ärevarvet var inte heller kul, för det första så var hon rädd för rosetten vilket hon aldrig tidigare reagerat på, hon kunde inte stå still och var rädd för en liten hund som stod utanför. Drog rätt mycket när vi galopperade runt också, efter det kunde hon inte ens skritta.
 
LB - Var jag nära på stryka mig till, började regna ännu mer och känndes inte speciellt kul att hoppa upp på henne då hon var som hon var. Var ungefär samma här, hemsk framhoppning då hon började stegra och bocka utan anledning, stannade dessutom 10 meter innan hindet och sparkade bakut. Fick till några fina språng sen gav jag mig. Men som i tidigare klass blev hon helt annars när hon väl kom in på banan och nästan ännu bättre i denna klass då hon känndes mer avslappnad. Vi nollade grunden som känndes bra, i omhoppningen slog hon ner sista hindret i kombinationen men vi kom rätt nära så det var förståligt.
 
Så lite blandat, känns helt okej men inga toppritter, får skylla på vädret hahah;) Så vi får helt enkelt se hur det blir imorgon om jag även far då eller om jag avanmäler mig. Beror på hur mycket det ser ut att regna imorgonbitti. För det känns inte kul att åka och tävla en LA på det humöret hon var på idag vilket hon inte brukar vara.
 
Ska även tacka Olivia som följde med mig och hjälpte till, hon har även fotat flera fina bilder på oss som ni ska få se nu:) Även tack till pappa som också  följde med som hjälp och shafför, han filmade även så det kommer upp senare.

 
 
 

Kommentarer
Postat av: SannaW

Grattis! :)

2012-07-13 @ 18:12:35
URL: http://sannawiihlborg.blogg.se
Postat av: Lovisa

Fina bilder och tur ändå att det gick så bra som det gick! Grattis!

2012-07-13 @ 19:36:28
Postat av: Maja

Jätte fina bilder & grattis till placeringen! :)

2012-07-13 @ 21:17:12
URL: http://majawallstrom.blogg.se/
Postat av: Amanda

grattis alla fall till tredjeplaceringen,
synd att hon var jobbig!...
ni är så fina!

2012-07-13 @ 22:08:26
Postat av: Jenny

Första bilden, damn vad hon hoppar!

2012-07-15 @ 20:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0