Angelina - Hoppspec

Igår på hoppsec så hoppade vi strömsholms fållan. Och det gick verkligen superbra! Pajero var väldigt fin och ganska framme för skänkeln även om jag glömde sporrarna. :) När jag hoppar har jag alltid sporrar och ibland på endel dressyrpass. Så han inte blir olydig utan sporrarna ;)!
Iaf så fick jag hoppa en bana på lite högre höjd. det låg på 95-110cm ungefär :D Men Paj tog allt med lätthet. Bara jag som måste träna avstånden :)
 
Idag belv det galoppfattning träning. Alltså jag fattade galopp från skitt och galopperar typ 7 språng. Sen skritt sen galopp sen skritt osv.. jag tror ni fattar. Det gör jag för att han ska sätta sig mer på bakdelen och då får dom fortare rumpmuskler utan att behöva gå över bommar osv :D
kanske var ett bra tips :D ?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0