Angelina - Hoppträningen för Lotta

Ska nu berätta om helgens hoppträning.
 
DAG1
Uppvärmningen var att trava över bommar. Men pajero var så taggad så han galopperade för det mesta och var ganska stark. Men sedan hjälpte Lotta mig lite och det vart otroligt stor skillnad. Sedan komme vi in på samma övning i galopp och det funkade riktigt bra!
När vi började hoppa var Pajero ganska seg och ville inte riktigt ta tag i bettet. Men efter en stund så släppte det helt och han vart mjuk och fin. I slutet hoppade vi 90cm på typ en jätteliten volt. Själv tyckte jag att det var lite leskit men PAJ! Han hoppar då utan problem :D!
Sjukt nöjd med dagen och fick många bra tips!
 
DAG2
Vi värmde upp genom att hoppa på muren och en oxer. Sedan hoppade vi lite linjer och sedan bana. Jag hoppade banan först på 90cm. Funkade riktigt bra och han var faktisk pigg!:D Var tvungen att ta tillbaka honom hela tiden. Sedan hoppade jag banan igen fast på 110. Shit vilken fin häst jag har! Hoppade allt utan problem men denna gång blev han lite för pigg och det gick lite för fort mellan hindrerna. Jag är inte så stark än heller så jag orkar inte riktigt sätta tillbaka honom. Men på de 3 sista hindrerna så statte jag tillbaka honom ordentligt och och vi bara flög över hindrerna som att vi hade vingar :'D
 
Att träna på
Jag måste bli lugnare i min ridning och vänta mer på Pajero. Pajero måste bli mer allert asså ha en rundare galopp och mer styrka i galoppen. (Han blir lätt lite hängig i galoppen och håller samma tempo helatiden) Så blir att träna mycket tempoväxlingar och markarbete!
Känner mig så grymt taggad!!!!!
 
Film kommer och säker någon bild om Hannah vill skicka dom:D
Tack till Olivia som hjälpt mig hela helgen men filmning och häst skötning! Du är guld värld♥

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad härligt ! :D kul att ha saker att öva på ! :)

2012-10-07 @ 16:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0