angelina - Pajero

Hejsan allihopa!
 
Vet att det är väldigt längesedan jag uppdaterade men nu kommer ett lång inlägg om allt som hänt nu!
 
Jag har nu sålt Vanillin till en tjej på 13år som heter Agnes. Hon vill tävla och kunde inte nå dom klasserna med sin ponny Benjamin som hon ville nå. Så gjorde vi en bra deal. Så Agnes köpte Vanillin av mig och vi tog Benjamin till min lillasyter Lisabeth. Så hon får fortsätta att lära sig rida ordentligt på en mycket bra nybörjar ponny!
 
Och jag har varit och provridit en häst 2 ggr i Sundsvall som heter Pajero.  Och idag fick han komma och bo hos mig!
 
Pajero är en stilig herre född 2002. Han är en mecklenburger, Tysk imoprt.
e: Primar-Pilot0
u: Venu de theil
Han är tävlad upp till 130. Men denna sommar har han endast hoppat runt på 120 banor. Han är en riktig läromästare då han rättar till det mesta själv! 
För mig just nu så har vi mycket att jobba på. Jag behöver först och främst lära känna honom sen ska vi slipa till dressyren lite. Såklart med hoppning emellanåt!
Det som är tänkt med honom är ju att jag ska få mig ut på storhäst tävlingar! Han är så jäkla lugn och snäll i all hantering. Som att lasta, leda, möta ''farliga'' saker, trafiksäker, inte alls tittig på hinder. Så det kan ju bara inte bli bättre förstahäst? Eller hur?
 
Hoppas ni fortsätter läsa bloggen även om inte Vanillin är kvar!
 
Bilder från provridningen och från hagen idag!
 
Fina Killen!

Kommentarer
Postat av: Anonym

kanoners :D

2012-09-22 @ 11:11:32
Postat av: Tina

Riktigt fin ! ska bli super kul att följa er :D

2012-09-22 @ 11:23:50
Postat av: Sanna Andersson

Han ser verkligen superfin ut! :)

2012-09-22 @ 11:38:30
Postat av: Matilda

Så klart fortsätter vi o läsa!
Lycka till med din nya stjärna :D

Svar: tack :D:D
norrlandsryttare.blogg.se

2012-09-22 @ 16:32:15
Postat av: Issa

Så sjukt fin han är :D Han påmminer mig om mitt vbl sto i huvudet :P

2012-09-23 @ 09:15:19
Postat av: jenniefer

du har gjort ett riktigt bra köp! jag känner dom som du köpte han av och han är verkligen jätte fin! hoppar med en jäkla super teknik han är riktigt fin!

2012-09-23 @ 13:02:13
URL: http://jenniieferbylin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0