Angelina - Högfrom

Det är faktiskt några som har undrat hur jag fått Pajero i en sån hög form. För det första så tänkte jag på var han är svag i. Och det är ju galoppen har har varit riktigt svag i. Han har inte orkat bära sig i galoppen eller i traven. 
Så började med att ha han i låg form (avslappand och ändå så dom jobbar med ryggen) i trav.
 
Men galopptränade han i 3 månader innan jag började med att försöka ha han i from i galopp. (så han iaf har styrka i bakdelan) Sedan så har jag tränat på tempoväxlingar så att han orkar tycka ihop sig. (hålla i hop sig och ha huvet ganska högt, men ändå så man har bra med stöd i handen) Man ska känna att dom tar i med ryggen och bakbenen.
Sedan när jag kände att han hade nog stark galopp så började jag fatta mycket galopp från skritt och halt. Och ha han på tygel samtidigt så han verkligen tar i med ryggen och bakdelen..Sen har jag helt enklet ridit som satan (ursäkta svärordet) med sisten. Har verkligen inte gett mig. Utan han ska trampa på ordentligt med bakdelen och ta i med ryggen och trycka upp nacken en bit. Det hjälper inte att ta dom i munnen eftersom dom blir inte starka i ryggen för de utan rid som bara den med sisten!
 
Jag själv har varit för svag också för att kunna hålla om och rida ordentligt med sisten. Det har ny kommit för mig att ens orka rida ett helt pass utan att dö av trötthet på honom. Så kan hänga enormt mycket på ryttaren hur mycket man orkar sätta tillbaka och trycka ihop dom med.
 
Men iaf så just nu håller jag på med mycket tempoväxlingar för att få honom mer flexibel i galoppen. (att både kunna hålla kort galopp och lång galopp). Det med för också med de här att dom går i ''uppförs backe''. = väldigt sportigt :D Vilket också är bra för då kan dom ha de mesta avstånden utan problem mellan hinder.
 
Men så har iaf jag gjort och hoppas på att ni kan ta hjälp av denna texten. Grattis till er om läste ända hit.
Om ni har frågor så ställ en kommentar!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Tack! Trisco är förjävligt tung igaloppen men ska pröva som du skrev!<3
Ps: älskar dej, du är en underbart bra inspertion för alla!

Svar: Åh tack så mycket :')!!Blir glad av att få så himla fina kommenrarer :'D"!
norrlandsryttare.blogg.se

2013-04-11 @ 14:51:46
URL: http://lojzaantrisse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0