Amanda - Dun

Igår åkte jag in med Dun till ridhuset och vi dressyrade lite, batteriet var så lågt på filmkameran så fick slut batteri så ingen film blev det tyvärr. Iallafall gick det helt okej, han var lite rädd för en ''skylt'' som de satt upp och tittade på den en hel del men gav sig efter ett tag. Red mest på en stor volt men även lite skänkelvikningar vilket gick jättebra, han flyttar völdigt lätt undan skänkeln, ibland lite väl lätt så får stoppa upp honom eller rida rakt några steg. Blev inte så länge vi red då han blir väldigt svettig när han kommer in till ridhuset, men det förstår jag med tanke på vilken lång och tjock päls han har. Men han har redan ni börjat fälla en hel del!
 
Idag var vi ute och gjorde galoppintervaller. Och han var riktigt fin, pigg och frammåt. Galopperade i ett friskt tempo och gjorde ca 6 intervaller innan jag gav mig. Travade av honom en lång sträcka där vi jobbade med olika tempväxlingar och han blev riktigt trevlig. Avslutade med ca 20-30 minuters avskrittning.
 

Kommentarer
Postat av: Nellie:]]

ÅH jag älskar när ni uppdaterar så mycket!!:D:D:D

Svar: Hahah love you to sötnos! haha visst är vi bra :D:D:D
norrlandsryttare.blogg.se

2013-02-10 @ 15:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0