Amanda - Få din vita ponny VIT

Många har problemet att hålla sin vita ponny vit då hästar (som de flesta andra djur) gillar smuts;) Jag har själv aldrig haft en skimmel men har ju haft två skäckar, Fruttis min första ponny och så Gia. Och det händer ju rätt ofta det är svårt att få bort fläckar som syns väl på den vita pälsen så därför tipsar jag er om Skimmelschampo eller Sivlerschampo. Silverschampo är det som vi människor använder i våra egna hår för att få bort oönskade gula toner, så det "bleker" alltså håret. Passar pefekt om hästen har någon kissfläck på sig eller liknande. Jag tycker silverschampo är nog så bra, om inte bättre än silverschampo. Men Silverschampo är dyrare, och eftersom skimmelschampo är gjort för en häst kan jag tänka mig att produkterna passar bättre till hästens päls. Men man får  helt enkelt prova sig fram vilket man tycker bäst om :)

Här ser ni några flaskor med Skimmelschampo längst till vänster och Silverschampo längst till höger!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0