Angelina - Skos

Idag kommer hovslagaren så Pajero är nuskodd för helgen roliga träningar! Så ska sluta lite tidigare rfån skolan idag och fara hem och sko honom. För då kommer våran hovslagare kl 4.
Efter det hoppas jag att mitt paket från hökks har kommit så jag kan ta med min graman på en uteritt. Har nämligen tänkt fara ut och galoppera av honom idag sedan ett dressyr pass imorgon och sen så är det ju träning.
 
När vi köpte Pajero så hade han 3or på alla hovanra. Våran hovslagare tyckte att han så VÄLDIGT lång skodd ut fast än att han var skodd dagen före han kom till oss. Så nu har Pajero bara 1or i skor :O! Han skodde ner honom till 1or så fattar inte hur han ha kunnat ha 3or förr :O Han fick ett heöt annat steg när han fick ha på sig 1orna och det är ju bara possitivt :D!
 
Har detta hänt er också?
För min hovslagare säger att det är rätt vanligt att man måste sko ner hästen när den kommer till en ny ägare :)
(bild från google)

Kommentarer
Postat av: Nina

Guld blev skodd upp, men då hade de satt för små skor sist han blev skodd, men han har samma storlek nu som han annars alltid haft :)

Svar: okej :)
norrlandsryttare.blogg.se

2013-02-07 @ 16:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0