Amanda - Nära på en avamling

Igår var jag trots allt nära på åka av Dun. Red barbacka lite på gården, tänkte skritta fram honom en bit efter vägen men innan jag knappt kom från gården så vände han och drog iväg hem mot stallet. Och där satt jag barbacka och med långa tyglar, men det gick bra fick tag i tyglarna rätt snabbt men fick inte alls stopp på honom, han stannade inte för än han nästan sprang in i stallväggen då han tvärvände åt sidan och det var då jag åkte fram på halsen hängande på sniskan. Fick mig upp igen och sedan red jag direkt förbi på samma ställe igen, tydlig och bestämd och sedan var det inga problem.
 
Travade i 8-volter på gården och han var riktigt fin! Jobbade på bra. Blev inte så länge, ca 15-20 minuter eftersom det var så kallt ute. Idag har vi -30 hemma hos oss, så en vila blir det!
 

Kommentarer
Postat av: Sanna Ruth

Tur att de fick bra!

2013-01-18 @ 10:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0