Amanda - Gratis hästar

Ikväll var både Pikkan och Gia rätt gratis. Tog in Dun från hagen och ställde in honom i boxen och sedan så har Gia och Pikkan rymt från hagen. Skyndar mig ut och får syn på en hoppande, bockande, stegrande Peek-A-Boo medans Gia mest springer runt och ser förrvirrad ut. Hämtar en höpåse som lock men de springer bara iväg, först rakt ner mot vägen och efter vägen en liten bit och då stannar hjärtat till. Ursch vad hemskt det är när man ser de springa mitt på vägen i mörkret, men som tur är så vänder de efter bara några meter och kommer upp på gården igen. Dock bara i full fart förbi mig och upp i skogen. Kom ner igen lika fort som de försvann och då sprang som tur Gia in i stallet och Pikkan följer efter.
 
Man får blandade känslor, både arg men även väldigt rädd. Tur att de båda klarade sig fint utan skador!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch och fy. En bekant till mig fick båda sina hästar påkörda för snart två veckor sen efter de rymt ut på E4 i sikeå. Tur det gick bra för er!

2013-04-01 @ 09:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0